Opleiding van de trambestuurders ten tijde van ‘Les Tramways Bruxellois’

1268 L49 av Longchamps
De bestuurder en de ontvangers staan vol trots voor hun tram.

Het Museum heeft in zijn archieven enkele persartikels teruggevonden over de opleiding van de bestuurders en ontvangers ten tijde van Les Tramways Bruxellois, voor 1954. Na een medisch onderzoek en verschillende psychotechnische testen volgden de kandidaten 3 dagen lang een theoretische opleiding en 15 dagen lang een praktische opleiding. Nadien vond er een examen plaats onder leiding van een inspecteur en een ingenieur van de onderneming.

De oktobereditie van onze informatiebundel MTUB News bespreekt het trainingsparcours van de kandidaat-bestuurders en -ontvangers in de jaren ’30 in geuren en kleuren aan de hand van historische foto’s. Om het MTUB News te ontvangen (in het Frans, 10 nummers per jaar geïntegreerd in het magazine Tram 2000) en ook te kunnen genieten van vele andere voordelen, kunt u lid worden van onze vzw door dit formulier in te vullen.